Tuesday, November 17, 2009

berita buruk dan berita baik....

kita mulakan dulu dgn berita buruk..... pengakuan benar oleh peserta 99HTN...huhuhu... adelah saya yang bernama darwyshahaini ingin membuat pengakuan bahawasanya saya telah menelan nasi sebanyak 3,4 suap pada hari raya aidiladha yg pertama... huhuhuh....bersalah sesangat rasenyer.... kisahnyer gini...ingatkan raye ni malas ler nk masak apa2... nk beli lemang jer bwk balik umah org tua...tetapi emakku telah membuat pesanan ringkas yang cukup membuatkan aku kantoi...(ceh..ade ati nk salahkan org lain plak)..
aku : raye ni mak masak aper?
mak: tak tau lagi..tapi nanti masakkan mak nasi minyak atau nasi beriani yer..
aku : erkkk... ermm... baik lah mak...(jawapan anak yg solehah)...

maka bila acara masak memasak itu tiba..adelah mustahil bagi aku untuk x merasa makanan yg aku masak... so.. mcm manapun aku mesti nk merasa takut terlebih masin..atau tawar sangat ker... dan di situ juga aku telah terkantoi... time balik umah mak..mak dok pujuk aku makan dgn dia...so untuk tidak menghampakan permintaan dia..aku pun senduklah sikit nasi..kat ujung senduk..pastu cover ngan sayur byk2... so aku x lah mkn nasi tu byk....sekian....maafkan saya... nak denda apa2pun saya terima..uhukkk....




BERITA GUMBIRA PLAK...semua yg aku jupe time raye tu puji aku dah kurus...kurus?? wakakaka...puji ker perli ni....tp rase kembang gak bila org puji cenggitu.... mari kita tgk gambar yg aku amik sebelum gi kerja...baju ni size 42... rase mcm dah longgar bhgn pinggang n perut... ukur pinggang pun sudah turun dari 36 ke 33inci....hehehhe...sukernyer....









tp sy rase x derlah kurus sgt...cuma nampak shape ajer... itu mungkin hasil x makan nasi, bersauna hampir 1 jam tiap2 hari(kecuali weekend), workout dan bertungku.... tp seriously..kalo kita bertungku mmg perut cepat turun...tp bila tgk gambar2 kat atas tu xdelah kurus mana pun...berat lum timbang lg...tp rase mcm naik je ni...











4 comments:

  1. hi sis....i suke ngan blog u ..u nak kurus,sehat and cantik kan....u pakai premium beautiful..die dpt mencantikkan,menyihatkan,men-shape kan badan u tau.Ramai ibu2 yg dh ade anak beli korset premium beautiful ngn sy.sume nye berpuas hati.singgah ke blog sy ye..or email sy k :)

    ReplyDelete
  2. Jemputan menyertai Kelab Diet Mr Bam, The biggest loser akan dapat hadiah http://mrbam5.blogspot.com/2010/01/kelab-diet-mr-bam-2010.html

    ReplyDelete
  3. hi awak..kawan I bagi blog u sbb u antara org2 yang nak kurus cam I.

    Selamat berkenalan...jom diet sama2....hehe..

    ReplyDelete